lördag 28 januari 2012

Ivars namngivningstårta

Min Williams dagiskompis har fått en lillebror, Ivar, under hösten och nu var det dags för namngivning. Jag fick äran att göra en tårta till hans stora dag.
Det blev dessutom min allra första tvåvåningstårta. :) Kul!

De önskade en tårta med grönt och att Idun skulle sitta med sin lillebror på tårtan, ja..i sockerpasta då. :)





Tårtan bestod av vaniljbottnar,
vaniljgrädde samt hallongrädde.
Dekorationer och lock av sp. :)

Hoppas ni hade en fin dag.

5 kommentarer:

  1. Naaw, kanonfin!! hoppas de blev nöjda ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Tessan! Ja det hoppas jag med, och det verkade så i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Jättefin!!! Nu blev jag också sugen på att beställa en våningstårta, men till vaddå;)Lova och Hilma får ha en våningstårta när de fyller 3 tycker jag! Så det beställer jag här och nu, så får vi återkomma med dekorationen, haha:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Hej Janina!
    Jag tycker att det är jätteroligt att baka och surfade efter lite recept och av en ren händelse hittade jag din blogg och denna tårtan! Jag är syster till Lina Simryd-Sande'n och åt denna fantastiska tårta som du har gjort!! Den var otroligt god och verkligen jättefin! Mycket imponerande! Ha en bra sommar så ses vi säkert igen ute i Råshult. Med vänlig hälsning, Amy Ekstrand

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du tyckte om den! Tack för de fina orden :)

    SvaraRadera