fredag 18 mars 2011

5:ans


Mina elever i femman har varit med i en tävling på skolan. Det var en tävling för att läsa så många sidor i skönlitterära böcker som möjligt på en och en halv vecka. De vann en storslam! :)
Därför bestämde jag och kollegan Heléne att det var läge för tårta idag på sista passet. Så här blev den: Allt i sp. Fyllning med vaniljkräm, mosade hallon och grädde.

En bok sitter pojken och läser i och bredvid sig har han en piggelin som smälter (de fick nämligen piggelin vid prisutdelningen). Den första figur som jag gjort (om man inte räknar med traktorer). Blev väldigt nöjd faktiskt!








Den gick åt kan jag säga och en tårta som blivit mer fotograferad... ja det har jag inte varit med om :)

Dessutom trillade lite beställningar in :)
Trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Tjusigt, kan tänka mig att eleverna blev jätteglada! En bättre fröken får man leta efter:) Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Å va roligt, kan tänka mig att de blev glada av tårtan, fint av dig ♥ Den var himla fin, du är så duktig min vän. Roligt att det ramlar in beställningar :)
    KRAM!

    SvaraRadera