söndag 6 mars 2011

Bilderna jag utlovade

Såhär fin var tårtan innan garnering igår (lördag). Den var fylld med mosade jordgubbar, vaniljkräm och grädde. Lock: sp


Så här såg den ut efter garnering. Svarta rosor av marsipan, vita av sp. Lite pärlemoglitter på dem också. Bokstäverna blev inte alls som jag ville men de var där i alla fall.


Söndagens tårta såg ut såhär: Tanken var att det skulle vara ett lock av sp med en massa cirklar på... så blev det inte. Det började med att sp´n havererade. Men nöden har ingen lag ;)
Det blev ofärgad marsipan med svarta rosor och grön stjälk av marsipan.
Även små bollar av marsipan runt om tårtan.
Fyllningen var mosade hallon, vaniljkräm och grädde.
Idag har jag även inhandlat min första tårtbox :)
Fortsatt trevlig söndag till er!

2 kommentarer:

  1. Hej Janina! Va kul att du kört igång en ny blogg som handlar om bara tårtor. Du är verkligen jätteduktig och detta var en bra idé. Hade en liten idé ang. Lovas tårta/tårtor och som du vet vill jag ha vit marsipan...men jag tänkta cericerosa paket med vitt snöre runt (som dekoration) Några stycken paketer lite utslängt i en hörna sådär! Sedan ska det givetvis stå LOVA 2 ÅR också:) Vad tror du om detta? Att göra fyrkantiga paket kanske inte är så stor utmaning, men jag tror det kan bli snyggt. De där rosorna var ju också fina! Kan man få dem i alla färger?

    Ska bli kul att följa dig även i denna bloggen!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Jennie: Det ska vi nog kunna fixa :) Rosorna ska jag kunna få till i alla färger.

    Kram på dig!

    SvaraRadera